Personalitzar les preferències de consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar de manera eficient i realitzar determinades funcions. A continuació, trobaràs informació detallada sobre totes les cookies segons cada categoria de consentiment.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador, ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.... 

Sempre actiu

Les cookies necessàries són crucials per a les funcions bàsiques del lloc web i el lloc web no funcionarà de la manera prevista sense elles.Aquestes cookies no emmagatzemen cap dada d’identificació personal.

No hi ha cookies per mostrar

Les cookies funcionals ajuden a realitzar determinades funcionalitats com compartir el contingut del lloc web a les plataformes de xarxes socials, recopilar comentaris i altres funcions de tercers.

No hi ha cookies per mostrar

Les cookies analítiques s’utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font de trànsit, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Les galetes de rendiment s’utilitzen per comprendre i analitzar els índexs de rendiment clau del lloc web que ajuden a oferir una millor experiència d’usuari als visitants.

No hi ha cookies per mostrar

Les galetes publicitàries s’utilitzen per oferir als visitants anuncis personalitzats en funció de les pàgines que van visitar abans i analitzar l’eficàcia de la campanya publicitària.

No hi ha cookies per mostrar

eFactura

bustia efact.fw


QUÈ ÉS LA FACTURA ELECTRÒNICA?

L’eFACT és el servei de factura electrònica de l’Ajuntament i consisteix en un sistema d’emissió, recepció i intercanvi de factures electròniques amb els proveïdors.

Una factura electrònica és un document electrònic que:

  • Conté el mateix tipus d’informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics.
  • Té validesa legal quan presenta signatura electrònica avançada que garanteix l’autentificació, la integritat i el no repudi.
  • És susceptible de ser tramès per mitjans electrònics i relaciona a clients i proveïdors.

ENTRADA EN VIGOR:

15 de gener de 2015

TERMINI PER PRESENTAR LES FACTURES:

30 dies des de la data entrega efectiva dels bens o prestació del servei a l’Ajuntament.

PROGRAMES PER GENERAR FACTURES ELECTRÒNIQUES (gratuït)

https://www.b2brouter.net/ca (recomanat per l’AOC i la Gencat)

http://www.facturae.gob.es/formato/Paginas/descarga-aplicacion-escritorio.aspx (Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç.)

REGISTRE I ENTREGA DE LES FACTURES ELECTRÒNIQUES

El punt general d’entrada (plataforma) de factures electròniques seleccionat per l’Ajuntament de la Jonquera és:

QUÈ ÉS EL CODI DIR3?

Són codis necessaris per fer possible l’expedició de factures electròniques contra l’Ajuntament de la Jonquera. Existeix un catàleg actualitzat d’unitats administratives implicades en la gestió de les factures electròniques d’acord amb la codificació del directori comú d’unitats administratives (DIR3):

  • oficines comptables (OC)
  • òrgans gestors (OG)
  • unitats tramitadores (UT)
  • associacions entre elles.

Cal tenir en compte que s’ha d’utilitzar el següent codi:

L01170865 – Ajuntament de La Jonquera

SIGNATURA ELECTRÓNICA

Cal utilitzar un certificat digital

Si sou persona física, és suficient amb DNle i amb ldCAT (aquest tipus de certificat és el que proporciona la Generalitat, però el podeu obtenir fàcilment des de l’OAC del Consell Comarcal). Certificat ldCat: http://www.idcat.cat

Si es tracta de persona jurídica, es pot utilitzar el certificat de FNMT (per obtenir aquest certificar cal dirigir-vos a l’Agència Tributaria) Certificat FNMT: http://www.fnmt.es

SUBJECTES OBLIGATS (ARTICLE 4.1 LLEI 25/2013)

L’article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, estableix l’obligació a tots els proveïdors que hagin lliurat béns o prestat serveis a l’Administració pública a expedir i remetre factura electrònica, i en concret a:

a) Societats anònimes;
b) Societats de responsabilitat limitada;
c) Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola;
d) Establiments permanents i sucursals d’entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària;
e) Unions temporals d’empreses;
f) Agrupació d’interès econòmic, Agrupació d’interès econòmic europea, Fons de Pensions, Fons de capital risc, Fons d’inversions, Fons d’utilització d’actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titularització hipotecària o Fons de garantia d’inversions.