Els establiments jonquerencs podran seguir beneficiant-se d’una reducció del 50% de la taxa del servei de recollida d’escombraries durant el segon i tercer trimestre de l’any
A finals de gener, el Ple de l’Ajuntament de la Jonquera va aprovar la reducció del 50% de la taxa del servei de recollida d’escombraries durant el primer trimestre de l’any per als establiments jonquerencs, una mesura encaminada a ajudar el teixit comercial i industrial del poble en aquest moment tan complicat. El passat dimecres 28 d’abril, el Ple de l’Ajuntament de la Jonquera es va reunir en sessió plenària extraordinària per ampliar aquesta mesura i continuar fent costat, així, a tots els establiments del municipi que estan patint de forma severa el tancament de la frontera amb França i les restriccions derivades de l’emergència sanitària. «Els sectors comercials i empresarials del poble es troben en una situació alarmant a causa dels efectes econòmics i socials de l’emergència sanitària i del tancament de la frontera amb França. Des de l’Ajuntament, treballem constantment per aconseguir recursos que puguin servir per pal·liar, en la mesura del possible, aquesta situació, que s’està tornant insostenible», afirma l’alcaldessa Sònia Martínez.
Així doncs, durant el segon i tercer trimestre d’aquest 2021, els establiments jonquerencs podran seguir beneficiant-se d’una reducció del 50% de la taxa del servei de recollida d’escombraries, atesa la gravetat de la situació. Novament, podran optar-hi allotjaments, establiments d’alimentació, restauració, perruqueries, estètiques i altres locals industrials o mercantils com locals comercials no alimentaris.
Aquesta mesura se suma a totes les accions realitzades per l’Ajuntament des de l’inici de la pandèmia per ajudar el sector productiu de La Jonquera a fer front a la dura situació que estan patint. El principal gruix d’aquestes accions va quedar recollit en el pla de reactivació social i econòmica de 525.500 euros aprovat per l’Ajuntament el passat mes de juny amb el suport de tots els grups polítics del consistori.