Durant les darreres setmanes, una vintena d’establiments jonquerencs s’han sumat a la popular iniciativa i han oferit mostres, tastos i menús especials amb productes locals
El passat dilluns 29 de novembre, el municipi va acomiadar la segona edició de la campanya ‘L’Empordà als Aparadors’. Durant les darreres setmanes, 21 establiments jonquerencs, quinze comerços i sis restaurants, han oferit mostres, tastos i menús especials amb productes locals. «A La Jonquera, la campanya ha estat tot un èxit. Estem molt orgullosos de la implicació que han mostrat els comerços i els restaurants del municipi. També, de l’acollida dels veïns i les veïnes, que han aprofitat la iniciativa per a redescobrir la vila i la comarca», afirma la regidora de Promoció Econòmica i Comerç de l’Ajuntament de La Jonquera, Lluïsa Macias.
Del dijous 21 d’octubre al diumenge 21 de novembre, quinze comerços del municipi van acollir als seus establiments mostres de productes elaborats a la comarca i sis restaurants van preparar menús especials amb productes gastronòmics de proximitat. Paral·lelament, es van organitzar sis activitats complementàries: el dilluns 1 de novembre, la botiga Arizona Modas va acollir un tast de productes de la Carnisseria Pelai; el dimarts 16 de novembre, l’establiment Fruites Lloveras va acollir una degustació de melmelades i confitures d’El Rebost de l’Empordanet; el dimecres 17 de novembre, l’establiment The Barber Shop va acollir una degustació de varietats de mel d’Abellaires Empordanesos; el divendres 19 de novembre, la Peixateria Cairat va acollir una degustació d’infusions i condiments d’Emporarom aromes de l’Empordà; el diumenge 21 de novembre, la Joieria New Ebano va acollir una xerrada sobre teràpia floral a càrrec d’Elena Egido d’ELOAN, on es va aprofitar per menjar l’aparador de xocolata de Pralinés Guy de Greef; i, per últim, el dilluns 29 de novembre, l’establiment Marga Estilista va acollir un tast de vins del Celler Pere Guardiola.
La segona edició de la campanya ‘L’Empordà als Aparadors’ ha posat en valor els establiments locals i les empreses productores de la comarca. Enguany, a més, la iniciativa de dinamització comercial ha impulsat la saborosa proposta ‘L’Empordà a Taula’ per a donar visibilitat a la gran oferta gastronòmica de la zona. En aquest marc, el passat dimecres 24 de novembre, es va fer el sorteig oficial de 116 vals de regal per valor de 30 euros per a bescanviar als negocis participants, tant establiments com productors, entre les persones que han fet fotografies dels aparadors i dels menús especials i les han penjat a les xarxes socials Facebook i Instagram.
Consulta el llistat de persones guanyadores aquí.