Nova edició del projecte d’educació inclusiva I-Música

La iniciativa va començar el 2015 amb l’objectiu d’impulsar l’educació musical. Aquest any l’Ajuntament hi destinarà una partida de 10.200 euros.

El passat 11 de gener els alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut van iniciar el projecte I-Música. La iniciativa, compartida entre l’Institut i l’Escola de Música, té com a principal objectiu donar l’oportunitat als joves d’aprendre a tocar un instrument al llarg del curs acadèmic i en horari escolar. Enguany, els alumnes de 1r aprendran a tocar un instrument de vent com la flauta travessera, el clarinet i el saxòfon. En canvi, els de 2n continuaran practicant amb els instruments de corda que van començar a tocar el curs passat (violins i violoncels).

La iniciativa compta amb el suport econòmic del consistori, que en el Pressupost d’enguany ha previst una partida econòmica de 10.200€ per al projecte. En paraules de l’alcaldessa del municipi, Sònia Martínez, I-Música és un projecte “necessari” que s’emmarca en el “compromís de l’Ajuntament amb l’educació inclusiva i equitativa dels més joves”.

Sobre el projecte I-Música

I-Música va néixer el 2015, quan l’Institut de La Jonquera va acordar amb l’Escola Municipal de Música, i amb el suport de l’Ajuntament, crear un projecte educatiu i pedagògic amb la finalitat d’acostar la música als alumnes de primer i segon curs d’ESO de l’institut, i fomentar així l’habilitat i la pràctica musical. D’aquesta manera, els professors de l’Escola de Música i el professorat de música de l’Institut organitzen i duen a terme activitats d’educació musical, en horari lectiu i en el mateix institut. La durada del projecte és de dos anys per promoció, de manera que l’alumnat de 1r d’ESO continua l’aprenentatge de l’instrument durant el segon curs.

IMG-20190111-WA0009